streda 10. júna 2015

Muchotrávka

Muchotrávka. Chcete aj vy jednu? Čítajte ďalej. :)

Háčkovala som z perfektnej Bamboo Cotton. Je to zmes bavlny a bambusu. Je hladká, jemne lesklá. Výborne sa s ňou háčkuje a určite aj štrikuje. Ja som pracovala 5mm háčikom. Veľkosť je tak na jeden rok a minula som jedno krémové a jedno červené klbko. Začinala som od spodu pružnou retiazkou. Môžete aj retiazkovým očkom. Ďalej som pokračovala do slimáka krátkymi stĺpikmi. Háčkovala som ako keby "rúru".

Keď som prišla na miesto, kde je volánik, urobila som riadok pevných očiek. Tým mi vznikli očká aj na vrchu (čierne bodky, teda to sú pôvodné očká z posledného riadku) aj z boku - respektíve z predu - červené bodky. Keď je celý riadok pevných očiek hotový, tak do tých červených očiek pokračujeme dlhými stĺpikmi. Do každého druhého očka urobíme dva dlhé stĺpiky. Tak isto v druhom riadku rozdvojíme každé druhé očko. Tým sa nám spraví pekný volánik. Ukončíme druhý riadok a znovu pokračujeme v háčkovaní trička - rúry - do tých očiek kde sú čierne bodky. 


Keď je biela časť dostatočne veľká, začneme červenú. Urobíme si retiazkové očká - počet podľa toho aký veľký rukáv chcete.

Pokračujeme KS.

Na konci riadku urobíme toľko isto retiazkových očiek ako na začiatku riadku.

Ďalej som háčkovala polodlhé stĺpiky. Bombuľky môžete robte, kde sa vám páči. Farbu vymeníme tesne pred tým ako budeme robiť bambuľku. Do bielej bodky chceme bambuľku, takže teraz pomocou háčika prevlečieme už novú farbu cez všetky tri slučky na háčiku. 

Vlnu obtočíme okolo háčika, pichneme do očka. Prevlečieme. 

Ďalej prevlečieme popod prvú slučku.

Cez dve slučky.

Obtočenie okolo háčika, prevlečenie cez prvú a potom cez dve slučky som zopakovala 5 krát. 

A potom som háčikom prevliekla popod všetkých 6 slučiek tú pôvodnú červenú farbu. 

A ďalej pokračujeme PDS. 

Červenú som vôbec nestrihala. A bielu som na drzovku hrčkala. V miestach okolo krku z predu a zadu som na posledných 4 riadkoch robila krátke stĺpiky namiesto polodlhých. Treba ešte zošiť červenú časť hore na pleciach a pod pazuchou. 


A to je celé. žiadna veda. Aspoň ju nik v lese nezje. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára