piatok 15. augusta 2014

Háčkovaný top

Moje prvé háčkované tričko. Konečne som sa na neho odhodlala. Použila som vlnu GREINA. Jej priam luxusné zloženie - ľan, bavlna, merino ma nenechalo chladnou. Je úžasných farbách, má svojskú štruktúra a nepatrí ani medzi najtenšie. Háčkovala som háčikom 5,5mm. Spotrebovala som skoro presne 250g vlny, tri červené a dve sivé klbká.


Vzor je veľmi jednoduchý.
Prvý riadok - retiazkové očká.
Druhý riadok - KS (v nákrese idú rovno na vzor, ja som mimo plán spravila KS aspoň pre aké také spevnenie spodného lemu trička).

spodok trička


Tretí riadok - začneme 2RO (v nákrese sú tri, ja som robila dve), vynecháme jeden KS predchádzajúceho riadku, do druhého spravíme 3xDS, *vynecháme dve očká, znova spravíme 3xDS*. Na konci riadku po 3xDS vynecháme už len jedno očko, a do posledného spravíme 1xDS.



Štvrtý riadok - znovu začneme 2RO. Do stredného z tých 3DS spravíme 1xDS, RO, 1xDS. Toto opakujeme a na konci spravíme dlhý stĺpik do RO z predchádzajúceho riadku.

vzor

























nákres vzoru









Tretí a štvrtý riadok opakujeme a opakujeme a opakujeme. Keď som sa priblížila k pazuche tak som pomaly začala rozširovať, aby z toho nebolo tielko, ale aby bol náznak rukávov.
Vzor som rozširovala v riadku kde sa pichajú 1DS, 1RO, 1DS. Za 2RO som hneď do prvého (posledného DS z predchádzajúceho riadku) urobila 1DS 1RO 1DS, a ďalej som pokračovala ako obyčajne. Toto rozšírenie som spravila na troch miestach. Vždy s minimálnym rozostupom 3 riadkov.

rozšírenie v oblasti rukávov

Golier trička som najprv nechcela vôbec riešiť. V pôvodnom pláne som mala len zošiť dva rovné pásy a hotovo. Ale ako som háčkovala nedalo mi to. A nakoniec som posledné tri riadky v mieste goliera robila KS namiesto DS. Spravila som asi 6 x (3xDS), potom som jeden vejárik (3xDS) spravila že 1xDS, 1xPDS, 1xKS - aby to malo plynulejší prechod, pokračovala som krátkymi stĺpikmi, a 7me opakovanie pred koncom som znova spravila 1xKS, 1xPDS, 1xDS a potom DS až do konca. V druhom riadku som prechod spravila ako 1xDS, 1xRO, 1xKS. Spravila som tak aj na prednom aj na zadnom diele. 

detail golier



Jednotlivé diely som obyčajne zháčkovala. Môžete ich aj zošiť, ja som doma nenašla hrubú ihlu, budem musieť asi znova gauč poprevracať.

detail zháčkovaných dielov
Tričko sa veľmi príjemne nosí. V zime poslúži ako vesta, dá sa použiť na blúzku, na rolák, alebo v mojom prípade na obyčajné tričko s dlhým rukávom. A takto vyzerá oblečené.


2 komentáre: