piatok 18. júla 2014

Šatka s kresleným popisom

O krásnej háčkovanej trojuholníkovej šatke som snívala od chvíle, ako som chytila háčik prvý krát do ruky. Trvalo nejaký čas pokiaľ som narazila na úžasný návod na ravelry. Šál sa volá Elise. Vymyslel ho muž. Má kreslený návod a na šál stačí 100g klbko. Z tenučkej vlny aj 50g.

























Z čoho robiť šatku? Záleží čo od nej očakávate. Určite by som radila skôr tenšiu ako hrubšiu vlnu. Pod tenšou myslím takú, na ktorej odporúčajú maximálne 5mm ihlice, alebo háčik. Na vlne Riot je napísaný 4mm háčik. Ja som robila s 5,5mm a kľudne by som aj 6mm háčikom mohla.























Jednu som skúsila z tenučkej zmesovej vlny 4,5mm háčikom. Mala 50g a 275m. Stačilo mi jedno klbko.


Ja šatky nakoniec ešte nablokujem. Pekne sa natiahnu a sú potom väčšie, vzdušnejšie.

A už len háčkovať a háčkovať dokiaľ bude vlna stačiť. Tu je na porovnanie šatka z 50g Quite a 100g Riot.


Postup je veľmi jednoduchý. Riadok 5 a 6 opakujeme dokiaľ šatka dosiahne veľkosť akú chcete a potom doháčkujeme posledný riadok s cípikmi. Ja som všade robila len dlhé stĺpiky. Kto by si s obrázkom nevedel rady napíšte, poradím vám. 

Zdroj: http://www.ravelry.com/patterns/library/elise-shawl

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára