štvrtok 17. apríla 2014

Háčkované šaty

Konečne sa mi podarilo uháčkovať aj niečo mojej malej. Šaty. Nie hocijaké. Z krásnej dúhovej vlny stvorenej na horúce letné dni. Návod je veľmi jednoduchý, na šatách sa môžete doslova vyblázniť dozdobovaním, ak použijete jednofarebnú vlnu. Na samotné šaty som minula necelé 3 klbká vlny. Malá modelka má skoro rok. A najhlavnejšie - hotové boli raz dva.


































Základom šiat sú dva rovnaké štvorce, ktoré tvoria prednú a zadnú časť šiat. Háčkujú sa veľmi rýchlo a ľahko.


zdroj: http://pascalenary.wordpress.com/2010/11/27/traditional-granny-square/


Výber priadze je čisto na vás. Niekto nepoužíva nič iné ako 100% bavlnu. Niekto má rád bambus, zmesové priadze ponúkajú nádherné melírové farebné kombinácie... Fantázii sa medze nekladú. Nebojte sa použiť aj väčší háčik, ako odporúča etiketa. Ja som šaty háčkovala háčikom č.6 a na etikete odporúčajú 3,5mm až 4mm. Šaty majú byť predsa ľahké, vzdušné na leto.
Ak rozmýšľate nad teplou vestičkou na zimu siahnite po zmesovej priadzi s vlnou, po mernie, alpake, jednoducho po niečom čo zahreje. 


Po uháčkovaní dvoch štvorcov, som na obidvoch spravila "golier". Boli to dva riadky navyše na oboch štvorcoch (vždy len na jednej strane štvorca), ktoré urobili ako keby také "ramienka". Z kraja som robila nasledovne: 4 x dva krát nahodený DS, 2 x DS, 1 x PDS a potom krátke stĺpiky a pred koncom riadku som si odpočítala kde začať a spravila som znova 1 x PDS, 2 x DS, 4 x dva krát nahodený DS. Toto som opakovala dva riadky. Následne som štvorce zošila, tam kde boli tie dva krát nahodené DS. Celý "golier" som ešte obháčkovala KS. Na pár miestach (asi na ôsmich) som KS aj zháčkovala dokopy, lebo golier sa mi zdal veľmi široký a malej šaty padali z jedného pleca dole. 


Šaty som na bokoch zošila. Veľkosť diery na rukáv som odhadla praktickou skúškou - oblečením šiat a vyznačením vhodného miesta :)
Rukávy som následne obháčkovala nasledovne. Jeden krát okolo celej diery KS. Druhý riadok (začínala som vždy pod pazuškou) som začala KS - potom asi v polovici rukáva som znova išla lem rozšíriť - pokračovala som 1 x PDS, 2 x DS a tie najdlhšie stĺpiky sú dva krát nahodené DS. Zvlnenie rukávov docielite tým, že DS urobíte do jedného očka viac krát. Ja som dávala najprv po dva, v hornej časti po tri, a potom znova po dva.


Spodok šiat som jednoducho obháčkovala KS. Tam by sa dalo vyhrať na tom okraji. Môžete vyskúšať napríklad takéto krajky









A je hotovo.





 Návod, ktorý ma inšpiroval nájdete TUJa jednoducho milujem jednoduché návody :)
 Idem sa rýchlo pustiť do ďalších.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára